Ostatnio miałam okazję po raz pierwszy przetestować wodę kokosową. Próbowaliście kiedyś? Lubicie?

✔Woda kokosowa jest naturalnym izotonikiem czyli nawadnia organizm i dostarcza mu elektrolitów. Ma skład podobny do osocza – ma podobne stężenie cukrów i elektrolitów. W czasie II Wojny Światowej w Wietnamie wodę kokosową przetaczano rannym żołnierzom, bo brakowało krwi do transfuzji. Woda kokosowa to źródło magnezu, potasu, wapnia, fosforu oraz witaminy B1, B2, B3, B5, B6 i C. A więc wodę kokosową warto spożywać po wysiłku, a także w trakcie upałów, ponieważ skład jonów zawartych w wodzie koksowej może wspomagać uzupełnianie wspomnianych wcześniej elektrolitów – sodu, potasu i magnezu.

✔Wartość energetyczna – 22-24 kcal (100 g produktu).

🍨Na bazie wody kokosowej powstało powyższe smoothie w jesiennych barwach (2 porcje):

- 400 ml wody kokosowej,

- 3 nektarynki,

- 2 banany,

- 1 łyżka płatków migdałowych.

Bomba pod względem odżywczym. I wartościowa przekąska – pamiętaj, zawsze lepiej wybrać smoothie/koktajl zamiast soku.

Właściwości wody kokosowej. Jesienne smoothie z wodą kokosową. 

24 października 2019