Długo wyczekiwane ciekawostki o migdałach! 

- mają wysoką zawartość witaminy B2, E i potasu, magnezu, cynk, fosforu i co ważne - wapnia. 

- są bogate w błonnik pokarmowy, a także białko. 

- zawierają także niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. 

- dobrze wpływają na układ krwionośny (zmniejszą ryzyko choroby wieńcowej, miażdżycy i choroby niedokrwiennej serca) - sugeruję się także, że ich spożywanie wpływa na łagodzenie stresu, a także układ nerwowy.

- są także polecane w chorobach układu oddechowego i moczowego.

- ich konsumpcja wpływa na wzmocnienie włosów, skóry i paznokci. 

- poprawiają pamięć i koncentrację, 

- korzystnie działają na profil lipidowy - obniżają poziom cholesterolu LDL (potocznie zwany złym), a podwyższają HDL (tzw. dobry), regulują także poziom trójglicerydów. 

- korzystnie działają na układ odpornościowy.

- najlepiej spożywać migdały nieprzetworzone i niepoddawane obróbce termicznej.

- w polskiej kuchni najczęściej wykorzystuje się je jako dodatek do ciast. Można z nich uzyskać także orszadę. 

- jednak ze względu na kaloryczność nie możemy ich spożywać w pełni bezkarnie (szczególnie gdy jesteśmy na diecie redukcyjnej) - garść migdałów czyli około 30 g dostarcza ponad 180 kcal!

 Właściwości odżywcze i zdrowotne migdałów.

08 lutego 2020

Polityka Prywatności