Dodatek przypraw do posiłku to sposób na lepsze zdrowie?

Tak sugerują badacze Penn State University. A wy lubicie używać przypraw w swojej kuchni? Jakie są to najczęściej?

W tej analizie badacze zauważyli, że kiedy spożywano posiłek bogaty w tłuszcze i węglowodany z dodatkiem 6 g mieszanki przyprawowej, to uczestnicy mieli niższe poziomy dla markerów stanu zapalnego. W badaniu wykorzystano mieszankę przypraw: bazylii, liścia laurowego, czarnego pieprzu, cynamonu, kolendry, kminku, imbiru, oregano, pietruszki, czerwonej papryki, rozmarynu, tymianku i kurkumy.W badaniu wzięło udział 12 mężczyzn w wieku od 40 do 65 lat z nadwagą lub otyłością oraz co najmniej jednym czynnikiem ryzyka rozwoju schorzeń układu sercowo-naczyniowych (zaburzenia lipidowe, zbyt wysokie ciśnienie tętnicze, podwyższona glukoza na czczo, podwyższony poziom białka CRP). 

Wyniki i wnioski: Zauważono, że poziomy prozapalnych cytokin uległy zmniejszeniu po konsumpcji posiłku z dodatkiem przypraw w porównaniu do posiłku zawierającego 2 g przypraw lub bez ich dodatku.  Naukowcy nie mogą być pewni, która przyprawa lub kombinacja przypraw przyczyniła się do takiego efektu, ani nie mogą zdefiniować dokładnego mechanizmu wpływającego na zależność. Jednak donoszą, że wyniki sugerują, że przyprawy mają właściwości przeciwzapalne, które pomagają zwalczać stan zapalny, którego powodem może być prowadzenie diety o wysokiej zawartości węglowodanów i tłuszczów. 

 

Więcej na ten temat przeczytasz na portalu Dietetycy.org.pl

 

Przyprawy - jakie dodawać, aby być zdrowszym?

16 sierpnia 2020

Polityka Prywatności