Po napisaniu tekstu o wołowinie na Dietetycy.org.pl - Portal dla dietetyków pomyślałam, że dobrze byłoby również Wam przybliżyć ten ciekawy, a jednak zaniedbany temat - spożywanie wołowiny w Polsce jest raczej mało popularne - częściowo ze względu na cenę tego mięsa, ale i spadającą jakość tego mięsa .

⬇️Poniżej przestawiam najważniejsze informacje z artykułu (skrót na grafice):

Wołowina to mięso otrzymywane z bydła, klasyfikowane jako mięso czerwone.

- Ze względu na wysoką zawartość łatwo przyswajalnego białka i niską wartość energetyczną, wołowinę uznaje się jako jeden z najbardziej wartościowych rodzajów mięsa pod względem wartości odżywczych.

- 🍔 Najczęściej spożywana się ją w formie pieczeni, żeberek, steków czy burgerów.

- Świeża, chuda wołowina jest źródłem różnych witamin i składników mineralnych, w tym witamin A, E, D i H, zawiera więcej przyswajalnego żelaza niż mięso innych gatunków zwierząt rzeźnych, stanowi także główne źródło zapotrzebowania człowieka na witaminę B12 oraz witaminy B1, B3, a także cynk, selen, fosfor.

✔Dlatego też umiarkowane spożycie wołowiny może być zalecane jako element zdrowej i zrównoważonej diety. Warto jednak pamiętać, że według IŻŻ mięso czerwone i przetworzone produkty mięsne nie powinny być konsumowane w ilości większej niż 500 g tygodniowo!

- Wyróżniamy stopnie wysmażenia steków takie jak rare, medium rare, medium, medium well, well done.

✔ Badanie Prill'a i wsp. z 2019 r.: Przygotowano ankietę cyfrową dla konsumentów do oceny zdjęć steków. Z 1134 respondentów, 27,3 do 35,1% konsumentów poprawnie sklasyfikowało steki według stopnia wysmażenia. ✔Jakie steki najbardziej lubimy? Według badania 41% konsumentów preferowało spożywanie steków „medium rare”, a 23% „medium”. ✔Ogólnie jednak jak wykazano, konsumenci nie mieli wystarczającej wiedzy na temat stopni wysmażenia steków.

A Ty? Lubisz steki?😋

 

Mięso czerwone w diecie. Wołowina - jak to jest z tymi stekami? Rodzaje steków.

29 lutego 2020

Polityka Prywatności