Dziś zgodnie z tym co zapowiadałam na story na IG kilka słów na temat korzyści zdrowotnych ze spożywania mango 💛.

💛 dobre, dojrzałe do zjedzenia mango powinno lekko uginać się pod naciskiem palca oraz przyjemnie pachnieć w okolicach szypułki. Jak pokroić mango? Najlepiej na początku odkroić od pestki boki, poprzecinać w kratkę - wyjdzie jeżyk! 

💛 najchętniej jest jedzone na surowo, w deserach, lodach, koktajlach, musach, ale w Azji również popularne jest jako dodatek do dań mięsnych np. curry. (Pytanie z quizu na story) 

💛 mango odmian palmer i osteen dojrzewają na drzewie, dlatego należą do najsłodszych i najbardziej soczystych. 

💛 pojedynczy owoc mango może ważyć nawet od 500 g do 2 kg!

💛 wartość energetyczna w 100 g mango to 69 kcal.

💛 mango zawiera witaminy: A, C, E, witaminy z grupy B oraz magnez, potas, fosfor, wapń, sód, miedź, żelazo, błonnik, flawonoidy oraz lupeol (który ma właściwości antyoksydaycjne, przeciwmiażdżycowe i przeciwzapalne).

💛 u niektórych osób mango może powodować reakcje alergiczne.

💛 mango jest owocem młodości - zawiera witaminy: A, C, E i flawonoidy, które mają silne właściwości przeciwutleniające, zwalczają wolne rodniki i opóźniają procesy starzenia się, dlatego też dobrze sprawdzają się do pielęgnacji urody 💋 

Lubicie mango? 😊

 
 

Mango - słodki smak zdrowia. Właściwości odżywcze i zdrowotne mango.

22 lutego 2020

Polityka Prywatności