Polityka Prywatności

Regulamin konkursu

Dlaczego warto jeść rzodkiewkę?

Rzodkiewka jest dobrym źródłem witaminy C, B1, B2, B3 oraz takich składników mineralnych jak: żelazo, wapń, magnez, siarka, miedź i mangan.

Jak spożywanie rzodkiewek wpływa na zdrowie?

Ich spożywanie korzystnie wpływa na trawienie, wspomaga czynność wątroby, ma właściwości antybiotyczne i działa bakteriostatycznie.

Rzodkiewki ze względu na zawartość olejków, glikozydów i kwasów organicznych nie są polecane osobom z chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy. Nie są też wskazane chorym z nieżytem jelit i zapaleniem wątroby.

Kiełki rzodkiewki to prawdziwa bomba witaminowa – mogą być dodatkiem do sałatki, twarożków, sosów, zup i kanapek. Najlepiej jest zjadać rzodkiewki na surowo. Można je dusić, zapiekać, podawać z sosem koperkowym. Młode liście rzodkiewki można wykorzystać do sałatek, np. ze świeżym ogórkiem i szczypiorkiem.

Rzodkiewka to bardzo popularne, niskokaloryczne warzywo. Świeży korzeń (porcja 100g) dostarcza jedynie 16 kcal.

Jak przechowywać oraz przygotowywać rzodkiewki?

Rzodkiewką przechowujemy w lodówce, najlepiej w miseczce wypełnionej wodą.

Rzodkiewki najlepiej jeść świeże, tuż po wyrwaniu. Łatwo je wyhodować, wystarczy słoneczny balkon.

Korzyści ze spożywania rzodkiewek. Właściwości zdrowotne. 

13 stycznia 2020