- rzodkiewka jest dobrym źródłem witaminy C, B1, B2, B3 oraz takich składników mineralnych jak: żelazo, wapń, magnez, siarka, miedź i mangan.

- ich spożywanie korzystnie wpływa na trawienie, wspomaga czynność wątroby, ma właściwości antybiotyczne i działa bakteriostatycznie.

- rzodkiewki ze względu na zawartość olejków, glikozydów i kwasów organicznych nie są polecane osobom z chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy. Nie są też wskazane chorym z nieżytem jelit i zapaleniem wątroby.

- kiełki rzodkiewki to prawdziwa bomba witaminowa – mogą być dodatkiem do sałatki, twarożków, sosów, zup i kanapek. Najlepiej jest zjadać rzodkiewki na surowo. Można je dusić, zapiekać, podawać z sosem koperkowym. Młode liście rzodkiewki można wykorzystać do sałatek, np. ze świeżym ogórkiem i szczypiorkiem.

- rzodkiewką przechowujemy w lodówce, najlepiej w miseczce wypełnionej wodą.

- Rzodkiewka to bardzo popularne, niskokaloryczne warzywo. Świeży korzeń (porcja 100g) dostarcza jedynie 16 kcal.

- Rzodkiewki najlepiej jeść świeże, tuż po wyrwaniu. Łatwo je wyhodować, wystarczy słoneczny balkon.

 

Korzyści ze spożywania rzodkiewek. Właściwości zdrowotne. 

13 stycznia 2020