Jesteście #teamczereśnie czy #teamwiśnie? Ja mam to szczęście, że wiśnie mogę jeść z własnego sadu. 

Dlaczego warto jeść wiśnie? 

✔ są bogate w rutynę, która wspiera układ sercowo-naczyniowy, 

✔ zawierają cyjanidynę zwalczającą procesy zapalne, 

✔ kwas chlorogenowy - ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze, 

✔ antyoksydanty - chronią organizm przed wolnymi rodnikami, które uszkadzając komórki naszego organizmu przyspieszają procesy starzenia i zwiększają ryzyko chorób, 

✔ melatoninę - sugeruje się, że regularne spożycie wiśni może pomóc uregulować naturalny cykl aktywności organizmu i podnieść wydajność snu, 

✔ według badań wiśnie mają właściwości przeciwbólowe, 

✔ sok z wiśni polecany jest biegaczom - przed zawodami zwiększają zdolność wysiłkową, a po zawodach zmniejszają ból mięśni. 

Przy okazji mam dla Was przepis na koktajl!

- 250 ml mleka roślinnego (np. migdałowe),

-2 łyżki morwy (wcześniej moczymy je w wodzie),

- 2 łyżeczki migdałów w płatkach,

- 3 łyżki wydrylowanych wiśni.

Całość blendujemy i gotowe.

I oczyWIŚNIE - dlaczego warto je jeść? Właściwości odżywcze i zdrowotne wiśni.

05 lipca 2020

Polityka Prywatności

Regulamin