Dziś propozycja dobra zarówno na słodkie śniadanie na kolację, a przy okazji przepis z gatunku #nowaste

🍌Smakowite gofry bananowe.

Składniki na 5 gofrów:

- 2 bardzo dojrzałe banany,

- szklanka mąki (u mnie mieszanka: pszenna pełnoziarnista, kukurydziana i pszenna zwykła),

- 1 białko,

- 1 szklanka jogurt naturalnego,

- ½ łyżeczki proszku do pieczenia, 

- cynamon, cukier wanilinowy.

Sposób przygotowania:

Białka ubić na sztywną pianę. Banany zblendować lub rozmiażdżyć widelcem. Suche składniki połączyć - przesianą mąkę, proszek do pieczenia, połączyć z mokrymi czyli z bananami, jogurtem naturalnym. Dodać ubite białka. Dodać cynamon i cukier wanilinowy według uznania. Piec na rozgrzanej gofrownicy, którą należy przed wylaniem każdej porcji ciasta trochę natłuścić.

Propozycja podania: z jogurtem naturalnym, domowym dżemem, masłem orzechowym, bananem, winogronami i granatem. Istny sztos smakowy.

 

A czemu warto jeść banany?

🍌 mają wysoką zawartość potasu (dobre dla serca), są bogate w błonnik rozpuszczalny (dobre dla układu pokarmowego),

🍌zawierają tryptofan, który chroni przed niepokojem, bezsennością, a nawet depresją,

🍌są bogate w witaminę B6, dlatego wspierają układ nerwowy i tworzenie krwinek czerwonych,

🍌 szczególnie dobra przekąska dla sportowców,

🍌 im bardziej dojrzały banan tym mniej zawiera skrobi, a więcej cukru, pamiętaj – nie wyrzucaj banana, który ma ciemne kropki – to nie jest oznaka zepsucia!

🍌 uniwersalne – do słodkości, do wypieków, można je mrozić, grillować i piec,

🍌 banany przechowujemy poza lodówką (i najlepiej z daleka od innych warzyw i owoców, bo banany wydzielają dużo etylenu, który powoduje psucie się pokarmów),

🍌 według wielu specjalistów jedzenie końcówki banana jest bezpieczne (kojarzycie mit o rakotwórczości, pająkach i pasożytach?)

🍌 można je stosować jako zamiennik jaj do wypieków,

🍌Energia: 97 kcal/100 g (zazwyczaj jeden banan waży 120 g).

Gofry bananowe. Właściwości zdrowotne i odżywcze bananów. 

04 listopada 2019