Dziś Światowy Dzień Wody!
 
✔Co zrobić, aby pić więcej wody?
1. Poznaj swoje zapotrzebowanie i przelicz je na szklanki (1 szklanka = 250 ml).
2. Zaopatrz się w szczelną i lekką butelkę wielorazową, którą będziesz mógł wszędzie zabrać.
3. Pij przez słomkę! Podczas odpoczynku lub nauki sącz wodę przez słomkę - nawet nie zauważysz kiedy wypijesz kolejną szklankę.
4. Dodatki takie jak świeża mięta, świeże lub mrożone owoce - na pewno zachęcą do większego spożycia wody - wybieraj takie dodatki zamiast wód smakowych!
5. Pamiętaj, że są także warzywa i owoce bardzo obfite w wodę - np. arbuz, melon, ogórek i cukinia.
6. Istnieją również aplikacje, które za pomocą powiadomień przypominają o kolejnej szklance wody - Water Tracker, Hydro, Walter Tour Body.
 
A Ty jaki masz patent na wodę? 💧I jaką wodę wybierz najczęściej?
 

Jakiś czas temu dostałam prośbę o to aby napisać co jest lepszym wyborem – woda niegazowana czy gazowana?

Uproszczona odpowiedź na infografice: wybieraj wodę, którą najbardziej lubisz i po której najlepiej się czujesz. Oczywiście poza WODĄ SMAKOWĄ, która zwyczajnie jest wodą z cukrem. Wniosek jest prosty – skupmy się przede wszystkim na odpowiedniej podaży wody w ciągu dnia.

Ale od początku:

✔ Woda jest nam niezbędna do życia, chociaż tak często jej nie doceniamy.

✔ Nasze ciało składa się w około 60-70% z wody! 

✔ Codziennie powinniśmy wypijać około 2 l płynów. 

✔ Jeden z przykładowych wzorów dla osób dorosłych na zapotrzebowanie na wodę: Masa ciała x 30 mlInny przykładowy: 1 kcal dobowej diety = 1 ml wody.

✔ Zapotrzebowanie na wodę (zarówno ilość i rodzaj napojów) jest różne ze względu na wiek, płeć, a wpływ na nie mają także m.in. nawyki dietetyczne, klimat (temperatura i wilgotność otoczenia), stan zdrowia oraz stopień aktywności ruchowej.

Oczywiście, nikogo nie namawiam, aby nadmiernie opijać się napojami gazowanymi, ale nie ma co się obawiać wody gazowanej. W wodzie gazowanej znajduje się dwutlenek węgla. Pijąc wodę gazowaną należy pamiętać, żeby nie pić jej łapczywie, bo wtedy połyka się bąbelki powietrza. Spożywanie jej w nadmiarze może powodować podrażnienie błony śluzowej żołądka czy bóle brzucha, uczucie pełności. Woda gazowana nie jest polecana dla osób ze schorzeniami układu pokarmowego jak np. choroba wrzodowa, refluks żołądkowo-przełykowy, wzdęcia, choroby gardła.

A jakie ma zalety? Doskonale gasi pragnienie i orzeźwia. Przed treningiem i w trakcie warto pić wodę niegazowaną - gazowane napoje wypite przed treningiem mogą powodować odbijanie. Jeśli chodzi o wartość energetyczną – woda zarówno gazowana i niegazowana dostarcza 0 kcal. Pij na zdrowie 

Gazowana? Niegazowana? Jaką wodę wybrać? Kilka słów dietetyka. Pij wodę, bo to najcenniejszy napój świata.

22 października 2019

Polityka Prywatności