Polityka Prywatności

Regulamin konkursu

Ostatnio opisywałam Wam już dietę na lepsze samopoczucie, na odporność, a dziś mam dla Was kilka faktów na temat diety energetyzującej, czyli tej, która dostarczy zastrzyk energii.

Kilka rad na dietę, która doda energii do działania:

1. Sprawdź czy dieta, którą spożywasz na co dzień dostarcza dla Ciebie odpowiednią ilość energii czyli czy jest dla Ciebie optymalnie kaloryczna. Brak energii i osłabienie może wynikać po prostu z tego, że… jesz za mało. Prowadzenie dzienniczka żywieniowego lub aplikacja do liczenia kalorii ułatwią Ci zadanie.

2. Oceń jakość swojego jadłospisu. Czy Twoja dieta jest wystarczająco odżywcza? Badania naukowe pokazują, że są makroskładniki, witaminy i składniki mineralne, które mogą wpływać na pokłady sił witalnych. Są to:

- białko, które odpowiada za siłę mięśni. Źródła: nabiał, jaja, mięso, ryby, strączki.

- zdrowe tłuszcze, które jest cenne dla zdrowia mózgu i jego pracy. Źródła: oleje roślinne, ryby morskie, awokado, orzechy, nasiona i pestki.

- węglowodany złożone czyli główne źródło energii dla organizmu. Źródła: płatki zbożowe, mąki pełnoziarniste, pieczywo razowe, makarony pełnoziarniste, grube kasze, ryż brązowy.

- magnez, który uczestniczy w przekazywaniu impulsów nerwowych i ma korzystny wpływ na układ nerwowy. Źródła: otręby, kakao, suche nasiona roślin strączkowych, kukurydza, mak, nasiona słonecznika i orzechy, marakuja, banany.

- żelazo, którego niedobory mogą objawiać się zmęczeniem i ospałością. Źródła: mięso i podroby, ciecierzyca, produkty pełnoziarniste, ciecierzyca, zielone warzywa liściaste.

- witamina C, która wpływa na odporność. Źródła: papryka czerwona i żółta, czarny bez, dzika róża, cytrusy, drobne owoce jagodowe.

- witamina D, której niedobór osłabia organizm. Pamiętaj o suplementacji w okresie jesienno-zimowym. Źródła pokarmowe: ryby, jaja, grzyby.

3. Zadbaj o nawodnienie organizmu. Ciągłe zmęczenie, ból głowy mogą być oznakami odwodnienia. Wypijaj 8-10 szklanek płynów na dobę.

4. Postaw na prostą, naturalną i smaczną dietę. Kiedy czujesz zmęczenie nie dokładaj sobie kolejnych obowiązków związanych z zakupami, przygotowaniem skomplikowanych dań. A w dniach kompletnego lenia wykorzystuj zdrowe gotowce. Już niedługo nauczę Cię jak z nich właściwie korzystać, z pozytywnym efektem dla ciała i ducha. 

5. Są też napoje, które zdecydowanie dodają energii. Kofeina pobudza układ nerwowy, a w szczególności korę mózgową. Odpowiada ona za przyśpieszenie pracy serca, czego konsekwencją jest zmniejszenie uczucia zmęczenia i senności. Więc sprawdzi się kawa, matcha, yerba mate, ale też i napoje energetyzujące. W przypadku tych ostatnich zachowaj ostrożność. W zależności od producenta skład jest różny, ale najczęściej prezentuje się tak: kofeina, guarana, tauryna, witaminy z grupy B, różne zioła (np. żeń- szeń). Przy okazji wysoka zawartość cukru.

6. Nie samą dietą człowiek żyje – znajdź czas na sen, odpoczynek i relaks, ale także dla swoich pasji.

Dieta energetyzująca czyli 6 rad na dietetyczny zastrzyk energii. 

04 grudnia 2020