Elementem zdrowego stylu życia (oprócz m.in. diety) jest aktywność fizyczna. Czy musisz wykupić karnet na siłownię, aby być aktywnym ruchowo? Oczywiście, że nie! Wybierz taką aktywność, która sprawa Ci radość. Ja w tej chwili najczęściej spaceruję, robię około 10 000 kroków dziennie. O to jest dla mnie w tej chwili optymalne rozwiązanie.

Aktywności, które możesz podejmować i nic kosztują: 

- spacery, 

- bieganie,

- ćwiczenia w siłowniach pod chmurką,

- joga.

Aktywności, które nie wymagają dużych inwestycji:

- gry zespołowe,

- jazda na rowerze,

- jazda na wrotkach/rolkach,

- nordic walking,

- pływanie.

Wybieraj aktywność:

✅ Zgodnie ze swoimi preferencjami

✅Zgodnie ze stanem swojego zdrowia

✅Zgodnie ze swoim wiekiem i masą ciała

✅ Zgodnie ze swoimi możliwościami finansowymi

✅ Zgodnie z możliwościami lokalizacyjnymi

✅ Zgodnie ze swoimi umiejętnościami.

 

Szukasz motywacji, aby rozpocząć uprawianie sportu, zacząć biegać czy po prostu spacerować? Zrób to dla zdrowia! Oto korzyści z podejmowania aktywności fizycznej: 

- Poza zdrową dietą dla zdrowia bardzo istotna jest codzienna aktywność fizyczna, co najmniej 30-45 minut dziennie. Razem z zrównoważoną dietą zapobiegają nadmiernemu przyrostowi masy ciała. 

- Organizmowi człowieka potrzebna jest aktywność fizyczna do prawidłowego funkcjonowania oraz w celu prewencji różnych schorzeń. Zbyt mało intensywna aktywność ruchowa predysponuje do zachorowania na nadciśnienie tętnicze czy cukrzycę typu 2.

- Cykliczny wysiłek fizyczny sprzyja normalizacji masy ciała oraz prewencji chorób przewlekłych – przyczynia się do poprawy tolerancji glukozy, zwiększa wrażliwość tkanek na insulinę, poprawia profil lipidowy, obniża ciśnienie krwi.- Aktywność fizyczna poprawia także samopoczucie i ma korzystny wpływ na zdrowie psychiczne.

- Regularne podejmowanie aktywności fizycznej sprzyja występowaniu takich cech, jak: upór i konsekwencja w działaniu, samodyscyplina, samozaparcie, umiejętność decydowania pod presją czasu.

Ważne jest, aby stopień podejmowanego wysiłku ruchowego był odpowiedni dla wieku i stanu zdrowia. Szanuj siebie i swoje zdrowie.

Czy łatwo być aktywnym? Korzyści z podejmowania aktywności fizycznej [infografika]

25 stycznia 2020